Meld je aan voor de studiedag voor kunstvakdocenten op 8 april
Lef in de brouwerij! – ondernemend in je vak
Een studiedag voor kunstvakdocenten
Nieuwsgierig zijn, lef om te experimenteren, jezelf leren kennen, in openheid het avontuur aangaan, samen doen, fouten maken is oké!…
Een ondernemende houding is iets wat we graag stimuleren en ontwikkelen bij onze leerlingen. Leerlingen die actief betrokken zijn en die hun talenten in kunnen en mogen zetten zijn gemotiveerde leerlingen, die beter zijn voorbereid op hun toekomstige werk- en leefwereld.
Dit geldt niet alleen voor onze leerlingen, maar ook voor ons als docenten.
Voor ondernemend onderwijs zijn ondernemende docenten nodig. En geldt ook niet voor ons dat het een kick geeft om zelf aan het roer te staan en onze talenten in te zetten?
De steeds veranderende werkomgeving vraagt dit ook van ons. Een andere leerlingenpopulatie, nieuwe technologische ontwikkelingen, een gewijzigde visie op de kunstvakken binnen de school zijn slechts een paar voorbeelden.
De sector staat natuurlijk niet stil: er is veel beweging en kunstvakdocenten zoeken steeds weer nieuwe wegen om hun vak op de kaart te zetten, het maximale uit leerlingen te halen en hen het waardevolle van kunst mee te geven.
De Vereniging Leraren Schoolmuziek (VLS) organiseert op vrijdag 8 april 2016 in Akoesticum te Ede een studiedag rondom het thema ‘ondernemend in je vak’ en slaat hiervoor de handen ineen met de andere kunstvakverenigingen: VONKC (beeldend), BDD (theater en drama) en NBDK (dans). Met zijn allen brengen we die dag ‘LEF in de brouwerij!’
Concreet
datum | vrijdag 8 april 2016 | ||||||||
tijd | 10:00 – 17:00 uur | ||||||||
locatie | Akoesticum, EDE | ||||||||
voor wie | Docenten in de kunstvakken. Zowel leden van de beroepsverenigingen als niet-leden zijn van harte welkom. | ||||||||
tarief | We werken met verschillende tarieven:
¹ Het ZZP tarief is geldig voor docenten die uitsluitend vanuit een eigen onderneming, ingeschreven bij de KvK, werken. |
Het programma
De dag is bestemd voor kunstvakdocenten die (ook) werkzaam zijn in het onderwijs.
Door inspirerende verhalen, uitdagende opdrachten, door te doen en te beleven, ervaar je hoe je op verschillende manieren naar je vak kunt kijken.
Wat zie je als je kijkt naar je school, (de positie van) jouw vak, jouw rol als docent? Stel dat je het helemaal voor zeggen hebt, wat zou je (nog meer) willen? Wat zou je (anders) doen? Wat en wie heb je daarvoor nodig? En hoe betrek je anderen (collega’s, leerlingen, ouders) in je dromen en ideeën en zet je ook hen aan tot ondernemerschap?
Oftewel: Hoe kunnen juist kunstvakdocenten ‘Lef in Brouwerij’ brengen en daarmee het (ondernemende) verschil maken op school?
Op de dag worden plenaire momenten afgewisseld met workshops. Uiteraard is er ook uitgebreid gelegenheid elkaar te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen.
Geef een antwoord