Blaasmusici Metropole Orkest over het nut van leeraspecten
Interessante informatie op de website van de LKCA:
Drie musici van het Metropole Orkest vertellen waarom de leeraspecten ‘toonladders’, ‘improvisatie’ en ‘uit het hoofd spelen’ zo belangrijk zijn. Check de filmpjes.
Mariel van den Bos (fluit), Paul van den Feen (saxofoon) en Ray Bruinsma (trompet) leggen uit welke betekenis de leeraspecten ‘toonladders’, ‘improvisatie’ en ‘uit het hoofd spelen’ ook vandaag nog voor hen hebben.
Persoonlijke en muzikale ontwikkeling
Waarom zijn deze leeraspecten zo belangrijk tijdens de opleiding voor muzikant? Waarom zijn ze nodig in de persoonlijke en muzikale ontwikkeling van een leerling?
En hoe passen deze topmusici deze leeraspecten toe in de dagelijkse orkestpraktijk? Met dank aan het Metropole Orkest: Mariel van den Bos (fluit), Paul van den Feen (saxofoon) en Ray Bruinsma (trompet).
Geef een antwoord