Het LKCA geeft een (gratis) cultuurkrant uit. In december valt de volgende op de mat, met daarin onder meer:

  • Corona brengt niet alleen narigheid: digitale ontwikkelingen komen in een stroomversnelling terecht.
  • Wat betekent COVID-19 voor cultuureducatie in het primair onderwijs, bijvoorbeeld voor de culturele aanbieders?
  • De Rijksoverheid springt financieel bij om lokale culturele instellingen door de crisis te slepen. Komt dat geld daadwerkelijk bij onze sector terecht?
  • Vroeger waren kunstopleidingen deftige instituten, maar steeds meer richt men de blik ook naar buiten. Studenten vragen erom. We spraken onder meer met vertegenwoordigers van het Koninklijk Conservatorium en ArtEZ.
  • Cultuurcoaches en icc’ers: ze komen er steeds meer en leggen de verbinding tussen de culturele sector en domeinen als onderwijs, zorg en welzijn. Is onze sector wel sterk genoeg voor een gelijkwaardige samenwerking?
  • Vakoverstijgend onderwijs: Anita Ros en Geke Jagt over theaterlessen die aansluiten bij de geschiedenisles.
  • Filmeducatie: Hemmo Bruinenberg maakt films met leerlingen van internationale schakelklassen. “Je zíet het zelfvertrouwen groeien.”
  • Onderzoek: Nadieh Graumans-Tigchelaar over het voeren van gesprekken met kinderen over hun persoonlijke ervaringen met theatervoorstellingen.

Meld je hier aan voor een gratis abonnement

Lees eerdere edities online